pondělí 13. září 2010

#7: J. W. Goethe: Utrpení mladého Werthera

J. W. Goethe: Utrpení mladého Werthera

    ,,Lidská přirozenost má své meze. Dovede snášet radost, bolest, lítost až do jistého stupně, ale hyne, jakmile je překročen. Nejde tu tedy o to, je-li kdo silný či slabý, nýbrž vydrží-li tolik utrpení, kolik mu bylo naloženo, ať už je to trýzeň duševní či tělesná. A zdá se mi právě tak pošetilé říkat, že je zbabělý, kdo si bere život, jako je nevhodné nazývat zbabělcem toho, kdo umírá na zákeřnou horečku."




přispěla: Kejt

7 komentářů:

  1. tradičně, citáty o sebevrazích jsou jistota, něco zajímavýho mám ze Stepního vlka, takže až to najdu, pošlu to...

    trombontrombon

    OdpovědětVymazat
  2. trombone, snad bys neměl něco proti literárním sebevrahům?! Asi vím co myslíš...Hesse už tu jednou byl, jednoho mám od někoho v zásobě a něco o děj přidám určitě ještě já. (Není to něco ve smyslu: a přesto je nazýváme sebevrahy, přestože.....?)

    s pozdravem

    OdpovědětVymazat
  3. ...přestože zůstavají na světě, ale východisko nenalézají v sebevraždě, ale v nežití...teď si to vymejšlim, nevim jak to tam je přesně
    znáš Hesse nazpaměť?

    OdpovědětVymazat
  4. ne, jenom určité části ze Steppenwolfa:)

    Cabaret Voltaire

    OdpovědětVymazat
  5. vypadá to, že Hesse je nějaká literární hvězda :D nedávno jsem dočetla Goldmunda a Narcise.

    OdpovědětVymazat
  6. Utrpení mladého Werthera je příšerná knížka...Teda myslela jsem si to, když jsem ji v 14 letech četla. Snad jsem nepřehlédla nějakou dokonalou skrytou rovinu!

    OdpovědětVymazat