neděle 10. října 2010

#16 Sue Townsend: Tajný deník Adriana Molea

Sue Townsend: Tajný deník Adriana Molea

Úterý, 13. ledna
(...)
Napsal jsem Malcolmu Muggeridgeovi do BBC, aby mi poradil, co mám dělat, když jsem intelektuál. Doufám, že mi brzo odepíše, protože už toho začínám mít dost, být osamělým intelektuálem. Napsal jsem báseň a trvalo mi to jen dvě minuty. Dokonce i slavným básníkům to trvá dýl. Jmenuje se vodovodní kohoutek, ale ve skutečnosti není o kohoutku. Je hrozně hlubokomyslná a je o životě a takových věcech.

Adrian Mole: Vodovodní kohoutek

Kohoutek kape a nenechá mě spát,
Jezero bude tam ráno akorát.
Pro vadné těsnění zníčí se koberec,
Na nový otec se bude dřít jak blbec.
Když odchází do práce, zavírat měl by vodu.
Tati, vyměň těsnění a zaraž tu škodu!

Ukázal jsem báseň matce, ale ta se smála. Není moc bystrá. Ještě pořád mi nevyprala trenýrky na tělocvik a zítra jdu do školy. Vůbec není jako matky v televizi.

poslala: Terča

12 komentářů:

  1. Tohle je perfektní, i když jsem se s Deníkem Adriana Molea setkala "jen" jako s audioknihou. Prostě perfektní.

    OdpovědětVymazat
  2. Je to krásná knížka ale o blbý postavě.Nafoukaný,egoistický a podle jeho slov intelektuál žijící v době ranného Thatcherismu v rozvrácené rodině.

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní: Právě křehká a opečováváná důstojnost hlavního hrdiny je, podle mě, to nejvtipnější na knize...

    OdpovědětVymazat
  4. Ano ale taky si Adrian mohl uvědomit že je na tom oproti jiným lidem dobře,ale podle mě je to i tak užásná kniha která mi změnila náhled na svět.

    OdpovědětVymazat
  5. Anonymní: Už si příliš nepamatuju poslední díly, asi jsem je asi ani nečetla celé, ale není tam Adrian ohledně obdivování svého intelktu už více střídmější?

    he, když jsem četla první díl, byla jsem ještě fakt malá a moc jsem tomu vlastně nerozuměla a hlavně: brala jsem Adriana naprosto vážně a nechápala jsem v čem je problém:D

    OdpovědětVymazat
  6. já jsem četl jen první díl ale Adrian se v něm měnil stále více a více v pohodáře a byl skromnější.

    OdpovědětVymazat
  7. máš skvělý blog

    OdpovědětVymazat
  8. Neví něškdo prosím nakladatelství? díky potřebuji do čtenářského deníku..:D

    OdpovědětVymazat
  9. stačí hledat.
    http://knihy.abz.cz/prodej/tajny-denik-adriana-molea-2-vydani

    OdpovědětVymazat
  10. Nemá někdo popis tak na 10 vět o té knížce?
    (potřebuju to do čtenářského deníku)

    OdpovědětVymazat