neděle 21. listopadu 2010

#22 F.M.Dostojevskij: Zločin a trest

F.M.Dostojevskij: Zločin a trest

"Znám Rodiona už půldruhého roku: je tak trochu nemluva a morous, tak trochu hrdopýšek. A v poslední době (ale dost možná už mnohem déle) se projevuje jako skeptik a hypochondr. Je to velkorysý dobrák. Nerad mluví o svých citech, to se raději zachová hrubě, než aby před vámi otevřel srdce. Někdy však není vůbec hypochondr, je jen až nelidsky chladný a necitelný, jako by se v něm neustále střídaly dvě protikladné povahy. Hrůza, jak je někdy uzavřený! Pořád nemá kdy, pořád mu někdo vadí, ale přitom leží a nic nedělá. Není ironický, ale ne proto, že by se mi nedostavalo vtipu, spíš jako by něměl na takové hlouposti čas. Nikdy nevyposlechne do konce, co mu kdo říká. Nikdy se nezajímá o totéž, oč se v té chvíli zajímají všichni ostatní. Hrozně moc si o sobě myslí a zdá se, že ne tak docela neprávem. No, co tak ještě?...Mám dojem, že váš příjezd na něho bude mít blahodárný vliv."
"Kéž by jen!" zaúpěla Pulcherija Alexandrovna, zničená tím, co Razumichin pověděl o jejím Roďovi.

přidala: Cabaret Voltaire s poznámkou: ♥♥♥

6 komentářů:

  1. Realismus ( a zvlášť ten ruský ) nemám ráda.
    Jako divadlo to bylo pěkné, ale při představě že to mám číst se osypu :D

    OdpovědětVymazat
  2. a to já zas můžu. dostojevskij je kult.

    OdpovědětVymazat
  3. mě to začalo bavit v půlce a pak mi bylo celkem líto, že už to skončilo :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jak se dělaj ty srdíčka?:D Nic to nevyjádří explicitněji:)

    OdpovědětVymazat
  5. elegatní ježek: Já nevim, já si vygůglila nějakej "blogísek" a odtud to zkopírovala:D

    Haroldand

    OdpovědětVymazat
  6. PAN Dostojevskij je PAN spisovatel-výborné čtivo

    OdpovědětVymazat